2021-02-18
Kasa Urzędu zamknięta | Gdzie zapłacić podatek?
Informujemy, że ze względów sanitarnych decyzje podatkowe w 2021 roku będą doręczane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. przesyłką poleconą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, na adresy korespondencyjne wskazane przez podatników.
Wpłat podatku należy dokonywać na rachunek budżetu miasta Giżycka (wskazany w decyzji indywidualny numer rachunku bankowego). Bez prowizji wpłat można dokonać we wszystkich placówkach Banku PEKAO S.A. na terenie miasta Giżycka:
Wygodne wpłaty także przez www.cyfrowe-mazury.pl
W wyjątkowych sytuacjach wpłat podatków można również dokonać na rachunek bankowy nr: 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.
Tel. do kontaktu ws. podatków: 87 7324128; 738610062.
„Na podstawie art.144a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa wnoszę o doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany niżej adres poczty elektronicznej”.
Powyższe kroki umożliwią dostarczanie decyzji w formie elektronicznej. W każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wrócić do formy papierowej. Jeżeli chcesz otrzymywać krótką wiadomość tekstową (sms) lub e-mail przypominający o terminie płatności podatku możesz złożyć oświadczenie również przez e-PUAP.
Grafiki: mojegizycko.pl/ J. Maciejewska-Kucfir
Kasa Urzędu Miejskiego
w Giżycku jest zamknięta.
Gdzie zapłacić podatek?
Wpłat podatku należy dokonywać na rachunek budżetu miasta Giżycka (wskazany w decyzji indywidualny numer rachunku bankowego). Bez prowizji wpłat można dokonać we wszystkich placówkach Banku PEKAO S.A. na terenie miasta Giżycka:
- ul. Dąbrowskiego 12
- ul. Olsztyńska 15A
Wygodne wpłaty także przez www.cyfrowe-mazury.pl
W wyjątkowych sytuacjach wpłat podatków można również dokonać na rachunek bankowy nr: 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.
Tel. do kontaktu ws. podatków: 87 7324128; 738610062.
Zachęcamy do skorzystania
z możliwości odbioru decyzji
drogą elektroniczną.
Podatniku, jeśli otrzymywałeś decyzje w sprawie podatku od nieruchomości w formie papierowej, a chciałbyś otrzymywać je w formie elektronicznej możesz to zmienić. W tym celu:
- Załóż PROFIL ZAUFANY (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem),
- ZAŁÓŻ KONTO na elektronicznej platformie e-PUAP,
- Po założeniu konta wyślij pismo ogólne przez e-PUAP lub złóż osobiście (w siedzibie Urzędu) w formie papierowej, o przykładowej treści:
„Na podstawie art.144a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa wnoszę o doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany niżej adres poczty elektronicznej”.
- Zachęcamy także do korzystania z portalu WWW.CYFROWE-MAZURY.PL. Posiadając Profil Zaufany mieszkaniec/ petent może wysłać zarówno pismo do urzędu (mechanizm platformy e-puap) jak i po uzyskaniu decyzji zapłacić podatek poprzez zalogowanie do konta gminy, w menu ePłatności/Zobowiązania.
Infografika do pobrania
ODBIÓR DECYZJI ELEKTRONICZNIE. PORADNIK KROK PO KROKU
Powyższe kroki umożliwią dostarczanie decyzji w formie elektronicznej. W każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wrócić do formy papierowej. Jeżeli chcesz otrzymywać krótką wiadomość tekstową (sms) lub e-mail przypominający o terminie płatności podatku możesz złożyć oświadczenie również przez e-PUAP.
Grafiki: mojegizycko.pl/ J. Maciejewska-Kucfir